Thursday, June 4, 2009

5年里所走过的旅程~~~


这么快,5 年的护照又到期了,又是时候更新了。。。 看看护照里的每一个印章, 让我会想起曾经这5 年里所走过的世界小小小部分。。。原来, 去的地方也不多。。。 爱跑的我,只去了这么少的国家。。。 因为没钱嘛~~~ :( 哈哈!!


趁还没把这本已过期的护照更新之前,把它scan 下来留念。。。






这5 年走过的地方。。。
* Hat Yai ----------April 2004, Dec 2004, April 2005, May 2005
* Hong Kong -------May 2004
* Shenzhen --------May 2004
* Phuket ----------April 2007
* Bangkok --------June 2007
* Singapore ------April 2008
* Bali ------------July 2008
下一个5 年最想要去的地方。。。
* Taiwan ( next destination ^^ )
* Japan ( Honeymoon ??? lol :p )
* Paris ( Take photo in such romantic Eiffel Tower, dun know got chance to go Paris or not )
* Australia ( Hmm... koala bear and kangaroo... )
* Macau ( Mayb if got Free ticket can consider??? )
* Cambodia Siem Reap ( good place for shooting 古迹 )
一个爱跑的我。。。

5 comments:

"秋"天的"诗" said...

haha~~

放心好了,你list出来的名单,我相信在短短几年你就可以到了,
你老公一定有看到这一个post,
你今年的生日礼物就是飞机票了~

回来不要忘了手信哦~~~
先谢谢你哦~

哈哈

"秋"天的"诗" said...

你也去了很多地方,
总好过我啦~
我的passport虽然是还没有到期就必须更新,
但是~并不是因为到处走走,
是因为brunei-malaysia一直来回,
哈哈哈~

现在做passport要多少钱?
听说有降价,对吗?

呼~我也有很多地方要去,
哎~~~~可是要用到很多钱呢~
拼命工作赚来的钱都不够。
哈哈。。

不过你就好了~
没有这个烦恼。
^0^

我就只能等你的手信啦~

~D@[p]Hne~ said...

Dear Chiew Sheh,

Haha... so fast you read my blog ya~~ yup,coming birthday will celebrate in Taiwan~~ looking forward to it ^^

Passport got discount?? really ar?? need to check, previously is RM300... if got discount will be great one... so broke now le...

Aiyo..i'm very broke now, earn so little but so much commitment...need to pay school fees also...sigh so pity so broke ... also "烦" $$$ every day... :p

Hey 20++ days u coming KL oh..i'm counting down for you..hahha.... if got time remember call me out ya~~ also can meet up with Aunty 聚一聚 ^^

"秋"天的"诗" said...

i nothing to do neh~~~
very sien today.
so got time update & go around friend's blog.

really? so next month u go Taiwan lo?
how many days?
nice neh~
a lots of foods....
yummy yummy....

next year ur wedding(already plan which month?), so next year go Japan loh?
wah~~ so nice neh~~~

我就没有你那么好命了,
可以到那么多国家,
不过,到你的blog来看看那些国家有什么好玩的,
其实我也是很幸运的啦。。
呵呵~
哈哈

我们的honeymoon 可能没有那么快,
因为还要回来汶莱工作,
所以,就等明年过去kl后才计划。 :)

其实这个7月我们和朋友去phuket的,
机票都买了,可是,呜呜~~~
我和文彪可能没有去了,
时间的问题,浪费了我的两张机票!!!(很气啊!!!):(

说到$$$,真的很烦很烦。
如果我是sultan的女儿,你说几好呢。
可是我要吃猪肉呢。哈哈哈

很想不要结婚啦~
拿那些钱去做我喜欢的事情更好。
呵呵~~~~

你应该没有我那么惨啦~
至少现在你有车,有屋子了,
我什么都还没有呢~
哎!!!
很想不要去kl生活,
在文莱生活日子还很好过。
哈哈

~D@[p]Hne~ said...

where got so hang fuk..very pity instead.... and i only have my own car la with every month need to squeeze the $$ for the loan...so pity... and the house not mine la...

so looking forward to meet you soon... hope can la..;)